Obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky (VOP) platformy RychlaCena.cz

Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují smluvní vztahy, práva a povinnosti mezi:

Zdeněk Zelenský, se sídlem Praha 10, IČO: 11245026, nezapsané v obchodním rejstříku (dále jen „Poskytovatel“ nebo „Provozovatel“).

a

Uživateli platformy RychlaCena.cz (dále jen „Uživatelé“ nebo „Zákazníci/Dodavatelé“).

Tyto VOP jsou platné a účinné okamžikem jejich zveřejnění a stávají se závaznými pro Uživatele: a) okamžikem registrace na Platformě, nebo b) okamžikem prvního využití služeb Platformy.


 

I. Definice pojmů

Platforma/RychlaCena.cz: Webová a mobilní služba sloužící k agregaci a zprostředkování poptávek a nabídek v oblasti řemeslných, stavebních, servisních, úklidových, dopravních a souvisejících prací.

Poskytovatel/Provozovatel: Fyzická osoba uvedená v záhlaví, která je provozovatelem platformy RychlaCena.cz.

Uživatel: Každá fyzická či právnická osoba využívající služby Platformy.

Zákazník/Poptávající: Uživatel, který vkládá Poptávky na realizaci prací (např. vymalování, montáž, úklid, vyklízení, oprava).

Dodavatel/Profesionál: Uživatel (OSVČ, firma, řemeslník, student, fyzická osoba), který nabízí své služby a reaguje na Poptávky Nabídkou.

Poptávka: Detailní požadavek Zákazníka na provedení specifické služby/práce.

Nabídka: Cenový a časový návrh Dodavatele na realizaci konkrétní Poptávky.

Dohoda/Kontrakt: Závazný smluvní vztah, který vznikne přímo mezi Zákazníkem a Dodavatelem na základě přijetí Nabídky.

Obsah: Veškeré datové, textové, vizuální a zvukové materiály vložené Uživatelem na Platformu (profily, poptávky, nabídky, hodnocení).

 

II. Předmět, povaha a rozsah služeb

  1. Podstata služby: Provozovatel provozuje Platformu, jejímž výhradním účelem je technologické propojení Poptávajících a Dodavatelů za účelem efektivního uzavření Dohody/Kontraktu.
  2. Rozsah služeb pro Zákazníky: Vkládání a správa Poptávek, využití AI nástrojů (odhad ceny, posouzení nabídek), komunikace s Dodavateli, výběr a hodnocení Dodavatelů.
  3. Rozsah služeb pro Dodavatele: Vytváření profesního profilu, přístup k notifikacím o Poptávkách, zasílání Nabídek (včetně podpory AI generování), komunikace se Zákazníky a získávání Hodnocení.
  4. Vztah k dohodám: Provozovatel není účastníkem ani stranou jakékoli Dohody, která mezi Zákazníkem a Dodavatelem vznikne. Provozovatel nenese odpovědnost za řádné, včasné a kvalitní plnění, ani za platební morálku stran. Úloha Provozovatele končí zprostředkováním kontaktu.

 

III. Podmínky registrace a účet Uživatele

  1. Nutnost registrace: Využívání většiny interaktivních služeb Platformy vyžaduje bezplatnou registraci.
  2. Základní podmínky: Uživatel musí být starší 18 let a plně způsobilý k právním úkonům.
  3. Pravdivost údajů: Uživatel se zavazuje při registraci uvádět výhradně pravdivé, aktuální a úplné údaje a je povinen tyto údaje průběžně aktualizovat. Závažné porušení této povinnosti může vést ke zrušení účtu.
  4. Zrušení účtu Provozovatelem: Provozovatel si vyhrazuje právo kdykoli, bez náhrady, zrušit účet Uživatele, pokud dojde k závažnému nebo opakovanému porušení těchto VOP či platných právních předpisů.
  5. Role: Uživatel si zvolí primární roli (Zákazník/Dodavatel) nebo může kombinovat obě role.

 

IV. Práva a povinnosti Uživatelů

  1. Obecné povinnosti Uživatele:
    • Dodržovat VOP, právní řád ČR a etické zásady používání online služeb.
    • Nepoužívat Platformu k propagaci nelegálních, podvodných nebo zakázaných činností.
    • Nešířit Obsah, který je xenofobní, hanlivý, urážlivý, diskriminační nebo porušuje autorská práva třetích osob.
    • Zajistit ochranu svých přihlašovacích údajů a nést odpovědnost za činnost prováděnou pod svým účtem.
  2. Povinnosti Zákazníka:
    • Vkládat pouze reálné Poptávky, které mají skutečný záměr realizovat.
    • Popsat Poptávku s maximální přesností, včetně lokalizace, rozsahu a požadovaného termínu.
  3. Povinnosti Dodavatele:
    • Nabízet pouze takové služby, pro které má platná oprávnění, kvalifikaci a technické zázemí.
    • Poskytovat služby s odbornou péčí a v souladu s Dohodou s Poptávajícím.

 

V. Proces Poptávky a Nabídky

  1. Vkládání Poptávek: Zákazník vkládá Poptávku prostřednictvím online formuláře, případně s využitím AI asistence. Poptávka je po kontrole Provozovatelem zpřístupněna Dodavatelům.
  2. Podávání Nabídek: Dodavatelé reagují na Poptávky. Provozovatel může nabídnout Dodavateli nástroj AI pro návrh Nabídky.
  3. Uzavření Dohody: Dohoda (Zakázka) se považuje za uzavřenou okamžikem, kdy Zákazník přijme Nabídku Dodavatele na Platformě. Tímto okamžikem dojde ke vzájemnému zpřístupnění kontaktních údajů a veškerá další komunikace a realizace se přesouvá do režie obou stran.

 

VI. Hodnocení, Recenze a Integrita

  1. Princip hodnocení: Po dokončení Dohody mají Zákazníci právo veřejně hodnotit a zanechávat recenze na profilu Dodavatele. Tento systém je založen na subjektivních zkušenostech a má sloužit komunitě.
  2. Odmítnutí odpovědnosti za hodnocení: Provozovatel nenese odpovědnost za obsah a pravdivost recenzí.
  3. Moderace: Provozovatel si vyhrazuje právo neodůvodněné, vulgární, hanlivé nebo právní předpisy porušující Hodnocení odstranit.

 

VII. Platební podmínky

  1. Zpoplatnění pro Zákazníky: Registrace a vkládání Poptávek je pro Zákazníky bezplatné.
  2. Zpoplatnění pro Dodavatele: Některé pokročilé nebo prémiové funkce, přístup k vyššímu počtu Nabídek nebo speciální marketingové služby pro Dodavatele mohou být zpoplatněny dle aktuálního ceníku Provozovatele.
  3. Úhrada Dohody: Úhrada za Dohodu probíhá mimo Platformu, přímo mezi Zákazníkem a Dodavatelem, dle jejich vzájemné dohody.

 

VIII. Odpovědnost a záruky

  1. Vyloučení garancí: Provozovatel nezaručuje úspěšnost nalezení Dodavatele/Zákazníka, ani přesnost či úplnost dat generovaných AI nástroji.
  2. Omezení odpovědnosti Provozovatele: Provozovatel se zříká odpovědnosti za jakékoli přímé, nepřímé, náhodné či následné škody, ušlý zisk nebo ztrátu dat vzniklou Uživateli v důsledku:
    • Používání nebo nemožnosti používání Platformy.
    • Selhání plnění Dohody ze strany Zákazníka nebo Dodavatele.
    • Spoléhání se na Obsah, hodnocení nebo doporučení AI.
    • Jakéhokoli zneužití Obsahu Uživateli.
  3. Zproštění odpovědnosti: Provozovatel odpovídá pouze za škody způsobené úmyslným jednáním nebo hrubou nedbalostí ze strany Provozovatele.

 

IX. Změny VOP a ukončení smluvního vztahu

  1. Změna VOP: Provozovatel je oprávněn jednostranně měnit tyto VOP. O plánovaných změnách bude Uživatel informován předem (např. oznámením na webu nebo e-mailem).
  2. Účinnost změn: Změny nabývají platnosti a účinnosti dnem jejich zveřejnění, pokud není uvedeno jinak. Pokud Uživatel s novým zněním VOP nesouhlasí, musí neprodleně zrušit svůj účet.

 

X. Řešení sporů a závěrečná ustanovení

  1. Rozhodné právo: Tyto VOP se řídí právním řádem České republiky, zejména zákony č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
  2. Řešení sporů: Spory plynoucí z těchto VOP budou řešeny smírně. Není-li smírné řešení možné, bude spor předložen příslušnému soudu v České republice.
  3. ADR (Spotřebitelské spory): Pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů (pokud je Zákazník spotřebitel) je příslušným subjektem Česká obchodní inspekce (web: www.coi.cz).

Datum účinnosti těchto VOP: 21. 10. 2025

Potřebujete pomoc? Najdeme vám profíka.

Ať už plánujete rekonstrukci bytu nebo potřebujete jen drobnou opravu, spojíme vás s ověřenými dodavateli. Zdarma a nezávazně.

Řemeslníci • Služby • Renovace • Stavba • Opravy Řemeslné a stavební práce
Zadat bezplatnou poptávku
? Zadat bezplatnou poptávku
Přejít nahoru