Všeobecné obchodní podmínky (VOP) platformy RychlaCena.cz
Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují smluvní vztahy, práva a povinnosti mezi:
Zdeněk Zelenský, se sídlem Praha 10, IČO: 11245026, nezapsané v obchodním rejstříku (dále jen „Poskytovatel“ nebo „Provozovatel“).
a
Uživateli platformy RychlaCena.cz (dále jen „Uživatelé“ nebo „Zákazníci/Dodavatelé“).
Tyto VOP jsou platné a účinné okamžikem jejich zveřejnění a stávají se závaznými pro Uživatele: a) okamžikem registrace na Platformě, nebo b) okamžikem prvního využití služeb Platformy.
I. Definice pojmů
Platforma/RychlaCena.cz: Webová a mobilní služba sloužící k agregaci a zprostředkování poptávek a nabídek v oblasti řemeslných, stavebních, servisních, úklidových, dopravních a souvisejících prací.
Poskytovatel/Provozovatel: Fyzická osoba uvedená v záhlaví, která je provozovatelem platformy RychlaCena.cz.
Uživatel: Každá fyzická či právnická osoba využívající služby Platformy.
Zákazník/Poptávající: Uživatel, který vkládá Poptávky na realizaci prací (např. vymalování, montáž, úklid, vyklízení, oprava).
Dodavatel/Profesionál: Uživatel (OSVČ, firma, řemeslník, student, fyzická osoba), který nabízí své služby a reaguje na Poptávky Nabídkou.
Poptávka: Detailní požadavek Zákazníka na provedení specifické služby/práce.
Nabídka: Cenový a časový návrh Dodavatele na realizaci konkrétní Poptávky.
Dohoda/Kontrakt: Závazný smluvní vztah, který vznikne přímo mezi Zákazníkem a Dodavatelem na základě přijetí Nabídky.
Obsah: Veškeré datové, textové, vizuální a zvukové materiály vložené Uživatelem na Platformu (profily, poptávky, nabídky, hodnocení).
II. Předmět, povaha a rozsah služeb
- Podstata služby: Provozovatel provozuje Platformu, jejímž výhradním účelem je technologické propojení Poptávajících a Dodavatelů za účelem efektivního uzavření Dohody/Kontraktu.
- Rozsah služeb pro Zákazníky: Vkládání a správa Poptávek, využití AI nástrojů (odhad ceny, posouzení nabídek), komunikace s Dodavateli, výběr a hodnocení Dodavatelů.
- Rozsah služeb pro Dodavatele: Vytváření profesního profilu, přístup k notifikacím o Poptávkách, zasílání Nabídek (včetně podpory AI generování), komunikace se Zákazníky a získávání Hodnocení.
- Vztah k dohodám: Provozovatel není účastníkem ani stranou jakékoli Dohody, která mezi Zákazníkem a Dodavatelem vznikne. Provozovatel nenese odpovědnost za řádné, včasné a kvalitní plnění, ani za platební morálku stran. Úloha Provozovatele končí zprostředkováním kontaktu.
III. Podmínky registrace a účet Uživatele
- Nutnost registrace: Využívání většiny interaktivních služeb Platformy vyžaduje bezplatnou registraci.
- Základní podmínky: Uživatel musí být starší 18 let a plně způsobilý k právním úkonům.
- Pravdivost údajů: Uživatel se zavazuje při registraci uvádět výhradně pravdivé, aktuální a úplné údaje a je povinen tyto údaje průběžně aktualizovat. Závažné porušení této povinnosti může vést ke zrušení účtu.
- Zrušení účtu Provozovatelem: Provozovatel si vyhrazuje právo kdykoli, bez náhrady, zrušit účet Uživatele, pokud dojde k závažnému nebo opakovanému porušení těchto VOP či platných právních předpisů.
- Role: Uživatel si zvolí primární roli (Zákazník/Dodavatel) nebo může kombinovat obě role.
IV. Práva a povinnosti Uživatelů
- Obecné povinnosti Uživatele:
- Dodržovat VOP, právní řád ČR a etické zásady používání online služeb.
- Nepoužívat Platformu k propagaci nelegálních, podvodných nebo zakázaných činností.
- Nešířit Obsah, který je xenofobní, hanlivý, urážlivý, diskriminační nebo porušuje autorská práva třetích osob.
- Zajistit ochranu svých přihlašovacích údajů a nést odpovědnost za činnost prováděnou pod svým účtem.
- Povinnosti Zákazníka:
- Vkládat pouze reálné Poptávky, které mají skutečný záměr realizovat.
- Popsat Poptávku s maximální přesností, včetně lokalizace, rozsahu a požadovaného termínu.
- Povinnosti Dodavatele:
- Nabízet pouze takové služby, pro které má platná oprávnění, kvalifikaci a technické zázemí.
- Poskytovat služby s odbornou péčí a v souladu s Dohodou s Poptávajícím.
V. Proces Poptávky a Nabídky
- Vkládání Poptávek: Zákazník vkládá Poptávku prostřednictvím online formuláře, případně s využitím AI asistence. Poptávka je po kontrole Provozovatelem zpřístupněna Dodavatelům.
- Podávání Nabídek: Dodavatelé reagují na Poptávky. Provozovatel může nabídnout Dodavateli nástroj AI pro návrh Nabídky.
- Uzavření Dohody: Dohoda (Zakázka) se považuje za uzavřenou okamžikem, kdy Zákazník přijme Nabídku Dodavatele na Platformě. Tímto okamžikem dojde ke vzájemnému zpřístupnění kontaktních údajů a veškerá další komunikace a realizace se přesouvá do režie obou stran.
VI. Hodnocení, Recenze a Integrita
- Princip hodnocení: Po dokončení Dohody mají Zákazníci právo veřejně hodnotit a zanechávat recenze na profilu Dodavatele. Tento systém je založen na subjektivních zkušenostech a má sloužit komunitě.
- Odmítnutí odpovědnosti za hodnocení: Provozovatel nenese odpovědnost za obsah a pravdivost recenzí.
- Moderace: Provozovatel si vyhrazuje právo neodůvodněné, vulgární, hanlivé nebo právní předpisy porušující Hodnocení odstranit.
VII. Platební podmínky
- Zpoplatnění pro Zákazníky: Registrace a vkládání Poptávek je pro Zákazníky bezplatné.
- Zpoplatnění pro Dodavatele: Některé pokročilé nebo prémiové funkce, přístup k vyššímu počtu Nabídek nebo speciální marketingové služby pro Dodavatele mohou být zpoplatněny dle aktuálního ceníku Provozovatele.
- Úhrada Dohody: Úhrada za Dohodu probíhá mimo Platformu, přímo mezi Zákazníkem a Dodavatelem, dle jejich vzájemné dohody.
VIII. Odpovědnost a záruky
- Vyloučení garancí: Provozovatel nezaručuje úspěšnost nalezení Dodavatele/Zákazníka, ani přesnost či úplnost dat generovaných AI nástroji.
- Omezení odpovědnosti Provozovatele: Provozovatel se zříká odpovědnosti za jakékoli přímé, nepřímé, náhodné či následné škody, ušlý zisk nebo ztrátu dat vzniklou Uživateli v důsledku:
- Používání nebo nemožnosti používání Platformy.
- Selhání plnění Dohody ze strany Zákazníka nebo Dodavatele.
- Spoléhání se na Obsah, hodnocení nebo doporučení AI.
- Jakéhokoli zneužití Obsahu Uživateli.
- Zproštění odpovědnosti: Provozovatel odpovídá pouze za škody způsobené úmyslným jednáním nebo hrubou nedbalostí ze strany Provozovatele.
IX. Změny VOP a ukončení smluvního vztahu
- Změna VOP: Provozovatel je oprávněn jednostranně měnit tyto VOP. O plánovaných změnách bude Uživatel informován předem (např. oznámením na webu nebo e-mailem).
- Účinnost změn: Změny nabývají platnosti a účinnosti dnem jejich zveřejnění, pokud není uvedeno jinak. Pokud Uživatel s novým zněním VOP nesouhlasí, musí neprodleně zrušit svůj účet.
X. Řešení sporů a závěrečná ustanovení
- Rozhodné právo: Tyto VOP se řídí právním řádem České republiky, zejména zákony č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
- Řešení sporů: Spory plynoucí z těchto VOP budou řešeny smírně. Není-li smírné řešení možné, bude spor předložen příslušnému soudu v České republice.
- ADR (Spotřebitelské spory): Pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů (pokud je Zákazník spotřebitel) je příslušným subjektem Česká obchodní inspekce (web: www.coi.cz).
Datum účinnosti těchto VOP: 21. 10. 2025